Gå til hovedindhold

ADHD satte punktum for ungdomsfesten



Ungdomsfest i Brædstrup

BRÆDSTRUP - Mere end 200 unge fra 5. til 9. klasse fyldte fredag aften Folkeparken i Brædstrup. DJ, aktiviteter og koncert med ADHD skabte en aften med fællesskab, musik og højt humør.

Af Jørn Kildall. Fotos Thomas Rasmussen

Der var kø ved pizzabakkerne, mens musikken pumpede ud af højtalerne fredag aften i Folkeparken.

Mere end 200 unge fra 5. til 9. klasse var mødt op til årets ungdomsfest. Fra byens lokale pizza-pusher, Pizzamaster, blev der langet pizza over disken i store mængder, mens venner fandt pladser ved bordene eller søgte mod dansegulvet.

Ungdomsfest i Brædstrup

Fest fra første minut

DJ'en fik hurtigt gang i festen.

Der blev danset, sunget og grinet under teltdugen. Smilene var brede, og de frivillige fik de unge med i både lege og konkurrencer.

Limbo samlede en stor flok deltagere. Stangen kom længere og længere ned, mens forsøgene på at komme under blev mere og mere akrobatiske.

Ved selfie-kameraet stod grupper af venner i kø for at få taget billeder foran den opstillede baggrund.

Klokken 21 rykkede de unge helt frem til scenen.

Foran publikumshegnet blev der hurtigt tæt pakket. Armene røg i vejret, der blev sunget højt med, og ADHD fik teltet til at gynge, da gruppen afsluttede aftenen.

Forud for koncerten havde arrangør Tess Boysen Kåstrup sagt:

“Og så har vi jo selvfølgelig ADHD, der kommer og banker den fedeste fest op. Og jeg tænker, at hvis taget kunne lette, så ville det gøre det.”

Ungdomsfest i Brædstrup

Fællesskab på tværs

For arrangørerne handler ungdomsfesten om mere end musik og underholdning.

“Jamen, tanken er jo, at man godt må have det sjovt uden at drikke,” sagde Tess Boysen Kåstrup.

Hun håber samtidig, at festen kan være med til at skabe nye relationer på tværs af byer og fritidsinteresser.

“Tanken er vel også det med, at man får et fællesskab. Hvis man spiller håndbold eller fodbold i en af byerne, så kunne man måske komme til fest med nogle af dem, man skal spille mod i næste weekend.”

Hun glæder sig samtidig over, at opbakningen til festen var større end sidste år.

Ungdomsfest i Brædstrup

Tryghed hele vejen rundt

Ved indgangen blev tasker og lommer kontrolleret, inden de unge fik adgang til festen.

Ifølge arrangørerne blev der ikke fundet noget, som ikke måtte være der.

“Vi har intet fundet, som der ikke måtte være. Der var lidt sodavand og lidt slik, men ikke af de mere trælse ting,” sagde Tess Boysen Kåstrup.

Ud over kontrollen ved indgangen var der frivillige og kendte voksne til stede på pladsen hele aftenen.

Forhåbningen er, at de unge gik hjem med gode minder og noget at tale om, når de mødes igen efter weekenden.

“Ja, en fed fest, noget at snakke om på mandag, og helt høje på oplevelsen af, hvor var det fedt,” sagde Tess Boysen Kåstrup.

Reklamer

Læs ugens avis

 

Seneste video

Preview image for the video "Her drak de kaffe fra 1974".
Her drak de kaffe fra 1974

Reklamer