Gå til hovedindhold

Svar til Anders Bruun Rasmussen



Birgit Skovgaard
Talsmand for Maren Spliid Gruppen

DEBAT - Jeg har været spændt på, hvem der blev sat til at svare på mit seneste læserbrev.

Af Birgit Skovgaard
Talsmand for Maren Spliid Gruppen

Det blev Anders, som så vælger at forvride indholdet i mit læserbrev pænt meget – sædvanlig socialdemokratisk praksis – og det samtidig med, at han belærer mig om, at fake news ikke bidrager til en oplysende og saglig debat og postulerer, at jeg bruger resten af mit læserbrev til at sværte socialdemokratiet og De Konservative til. Gennemført hersker stil Anders her benytter.

Jeg har forholdt mig til den info – og tilsyneladende mangel på samme som man fra forvaltningen har følt for, at politisk aktive skulle inddrages i – eller ikke.

Til det foredrag jeg nævner er også en kommunalpolitiker til stede – og mon ikke vedkommende havde givet lyd, hvis der var fremkommet meget forkerte oplysninger om tilbuddets start. Det tiltror jeg.

Jeg forholder mig ikke til De Konservative men en Konservativ – og her har Horsens Folkeblad haft brug for at bortcensurere ordet ”hun”. Jeg skal ikke her gætte på hvorfor. Esben Hedeager er optaget af trivsel, så det er ikke ham jeg henviser til.

I Maren Spliid Gruppen går vi ind for ærlighed i politik. Og åbenhed. Det er ikke alle lige begejstrede for. Heller ikke socialdemokratiet forstås.

Anders oplyser os alle om, at på kommunens hjemmeside ”Her står sort på hvidt, hvordan børn og unge hurtigt og enkelt kan få hjælp.”

Jeg har ringet til tilbuddet, og der gik en rum tid inden en stemme på telefonsvaren meddelte, at der ikke er åbent torsdag og fredag – selvom der ifølge det omtalte skriv er åbent torsdage. Derudover beretter stemmen, at man har mange henvendelser pt., hvorfor der kan gå en uge eller to før ”vi” vender tilbage til jer. Hurtigt og enkelt er noget ganske andet i min verden.

Når nu Anders sidder et sted hvor han kan få svar på spørgsmål – modsat mig – hvorfor så ikke informere om hvilke fagpersoner der er ansat i tilbuddet, hvor mange og hvordan de indtil videre godt 11 millioner er planlagt anvendt?

Tilsyneladende er der ikke brugt midler på en flyer, end ikke 5 minutters info til kommunens lærere så de kan udbrede kendskabet om det nye tilbud til børn og unge i mistrivsel.

Der er tilsyneladende mange børn og unge med behov for hjælp, og den ventetid der serveres i telefonsvareren, finder jeg fuldstændig uacceptabel.

Reklamer

Læs ugens avis

 

Reklamer